
In 2001 bouwde Panamarenko een futuristisch ogende racewagen met aerodynamische vormgeving, aangedreven door lampen die op campinggas branden en een batterij zonnepanelen activeren. Bij die gelegenheid werd een portfolio met zes prenten op honderd exemplaren uitgegeven, waaronder deze.
Lithografie uit de map Thermo photovoltaic energy converter, 52 x 72 cm. Getekend en genummerd op 100 exemplaren + 25 Romeins genummerd. Dit werk werd mooi ingelijst achter museumglas en voorzien van een authenticiteitscertificaat. Het wordt begeleid door een exemplaar van het boek Panamarenko, Multipels 2, waarin het wordt vermeld.
Interesse? info[a]galeriepapillon.be

In de periode 1988-1990 realiseerde Frédéric Fontenoy, de meester van de Parijse Dark Room, een reeks Metamorfoses, waarbij hij zichzelf met gebruikmaking van de slit-scan techniek in een landschap fotografeerde. Zo creëerde hij lang uitgerokken figuren, “forme préhumaine en plein environnement naturel, sans trace évidente d’humanité”. Een oer-staat van de mens?
Deze werken werden destijds afgedrukt door meesterprinter Roland Dufau met het Cibachrome-procédé. Dit procédé bestond erin dat alle kleuren in het papier aanwezig zijn, en dat de overbodige kleuren verwijderd worden. De productie van Cibachrome papier werd in 2013 stopgezet, zodat dit een unieke vintage print is, die bovendien zeer goed geconserveerd blijft.
Interesse? info[a]galeriepapillon.be

Oostende Reine des Plages is een eerbetoon van Belgiës meest barokke verhalenverteller aan de Koningin der Badsteden. Terwijl een ontstuimige zeemeerman een makreel spiest voor zijn ijdele zeemeermin, spartelen rode ponen, zeebaars en zeetong en pietermannen uit de vismand. Op de achtergrond krijs een meeuw boven het vooroorlogse kursaal en aan de horizon zeilt een typische vissersboot voorbij.
Dit kleurrijke werk vol humor en details is beschikbaar:
5 gesigneerde en genummerde exemplaren van 116 x 154 cm
10 gesigneerde en genummerde exemplaren van 90 x 120 cm.
Qua afwerking kan je kiezen tussen een barietprint ingekaderd achter museumglas, een diasec of een lichtbak.
Je kan ook intekenen op een gelimiteerde editie prints 67,5 x 90 cm (30 exemplaren, beschikbaar mei 2023).
Interesse? info[a]galeriepapillon.be

Omtrent 1886 geraakt Ensors creatieve ontwikkeling in een stroomversnelling. Hij is dan 26, voelt zich miskend en lijdt aan darmklachten. Hiertoe aangezet door Mariette Rousseau neemt hij afstand van zijn sombere “interieurs” en maakt hij zijn eerste etsen waaronder “De Kathedraal” en deze “Christus bedaart de storm”, scharnierpunt in de artistieke evolutie van Ensors “Licht”. Zijn Christus, staande op de achtersteven van een typische vissersboot, is louter door licht getekend. Ensor weet meesterlijk met enkele rake trekken een indringend schouwspel neer te zetten. Hij identificeerde zich overigens met de Messias, net als hijzelf bij leven een miskende profeet, zijn tijd ver vooruit.
28,6 cm x 37,0 cm (afbeelding 16 x 23,5 cm), in de plaat gesigneerd en rechts beneden in potlood
Interesse? info[a]galeriepapillon.be